Gustav sa idag att snart är jag en helt vanlig kille...

Vad menar du, sa jag? Du har ju varit en helt vanlig kille jämt. 
 
Vi pratade om att efter nästa biopsi (man går in och tar en bit av hjärtat för att analysera om någon avstötning föreligger, ibland kan avstötningarna vara lite luriga och därför görs dessa biopsier efter en plan) så kommer han säkert att få lite mindre restriktioner. Han får till exempel inte bada i pool, vara på platser med mycket folk i omlopp..vilket är nästan överallt, förutom utomhus, inte gå i skolan och helst inte leka hemma hos någon om det är mycket folk hemma och han får inte träffa människor som är sjuka själva eller träffat någon som är sjuk.

-Nej det har jag inte svarade han, jag får inte spela innebandy (sporta inomhus).
...Är detta alltså måttstocken för att vara en vanlig kille enligt en åttaårig pojke som varit dödligt sjuk..Ja, det kanske är det. Allting är relativt, beror på vem man frågar. Han tror nog också att han specialbehandlas fortfarande pga av den han är inte pga av att han ska hålla sig frisk så länge det bara går..ja det är klart har man blivit behandlad med silkesvantar så länge så tar det lite tid att lära om.

Ni förstår, när jag frågade honom tidigare om han kände sig som vilken kille som helst nu, så svarade han, jag kommer aldrig att bli helt vanlig, jag äter ju medicin. Det verkar nu som om han accepterat den biten. Han förstår att det finns fler som han anser vara "vanliga" (vem är egentligen vanlig eller normal?) som faktiskt äter medicin dagligen. Detta är ju supercoolt, han börjar känna sig som vem som helst, vilket verkar viktigt när man är 8 år. Själv så jobbar jag hårt på att vara ovanlig, men det hör väl till åldern, för att synas så krävs det mer och mer.. Ha ha! Närå, måste säga att 40 + är helt ok, Gustav mår bra och hela familjen börjar läka så smått!

I söndags var det klassträff i Hästhagen i Norby. Gustav spelade fotboll i två timmar. Helt fantastiskt att se hans lyckliga och skitiga ansikte. Han hade inte tid att fika..det är mycket att ta igen efter 8 år av stillasittande! Han springer bättre och bättre, Carl och Nils är ju bra sparringpartners om man säger så.....

Denna bild är inte en illusion...de ligger faktiskt still!


Kommentarer
Postat av: Lidis

När är nästa biopsi?

2009-10-22 @ 12:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0