Jäkla puls...

Idag fick vi hämta Gustav tidigt..han kom in efter sista rasten och blev plötsligt likblek och säckade i hop (svimmade inte, men näst intill). Fröken ringde och Perra fick dra på stört. De åkte hem först och käkade en macka och sedan till sjukan för koll...igen! Allt ser bra ut förutom pulsen som är hög, jag blir galen snart! Nu får de kolla detta ordentligt. På sjukhuset käkade han en macka till och mådde helt plöstligt bättre. Vi tror alltså att detta kan ha varit ett blodsockerfall eller liknande (käkade dåligt med lunch). I morse var vi också inne för provatagning....går som barn i huset kan man säga.

När jag kom hem från Tällberg i går så mådde G prima, han var på fotbollsträning och satt inte hemma och väntade på mamma...Go Gurra!

Den ekg-maskin som Gustav fick ha på sig dygnet torsd-fred förra veckan visade att hans puls pendlade från 98-150 slag/minut..i vila respektive fotboll skulle jag tro. Inte bra, han har annars en rätt jämn puls runt 110..man blir galen snart!! Allt började krångla när man sänkte medicindoserna! Jag förstår ju att man måste det, men om detta ska resultera i en rejektion (avstötning) så flippar jag! Nu har vi även börjat trappa ur kortisonet igen....

Nej, en kristallkula skulle vara bra att ha nu...

www.hus5.se

Carl jobbar med skolarbetet på Ronald Mc Donaldhus baksida..Gurra ser nöjd ut att han slipper!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0