Nu är lill-Stenis på gång....

Har varit i Tällberg i mormors mysiga stuga på Hotell Darlecarlia och haft det mysigt med fam Svensson...men skulle iof behöva lite semester för att vila upp mig =). Vi åkte upp med den intentionen att lära två barn (4 och 8 år varav Gustav var en av dem) att åka slalom, ok det var högt ställda krav med tanke på att Perra inte är världens bästa skidåkare. Men jag däremot...he he.

Vi hyrde skidor och Gustav hade fått låna pjäxor av Svenssons så det var bara att klä på sig utstyrseln och sätta i gång. Grabbhalvan (Gustav) tar sig fram till backen som ingenting, jag drar upp honom en bit och sedan visar jag mycket pedagogiskt (tycker jag) hur man ska göra....Första åket åker han mellan mina ben och kanske även andra. Sedan tycker Gustav att det får vara nog, han provar själv och kör plogstilen som om han inte gjort annat....vi tar nu steget till repliften, Gustav mellan mina ben och iväg vi far. Ett åk mellan mina ben som kunde ha slutat med brutna ben kan jag lova...vi trasslade in oss ohjälpligt...Perra fick lubba upp i backen och koppla loss oss ha ha.

Nu tyckte Gustav att han kunde detta. Upp i liften med mamma och sedan susade han ner och stannade utan problem....lill-Stenis var född!! Sedan så lärde han sig åka lift i Rättviksbacken så nu är han återigen världens lyckligaste pojke!!! Jag tror att han helt enkelt registrerat hur man gör alla de gånger han fått sitta på den fördömda boben och åka efter oss ner i Klövsjöbacken. Han gnällde inte en enda gång...som hans kära bröder gjorde rätt ofta. Han vet att njuta nu och gnälla gör han väldigt sällan.....

Nisse gjorde också försök med slalom...men var mer intresserad att åka madrass med störtkrukan på plats. Vi behöver ett rep tunt midjan där, för han gasar bara rakt på han....galning!

Carl åkte som en Gud...med tanke på hur lite vi kunnat åka till fjällen tidigare!

Om barnen nu bara kunde sluta att bråka så förbannat så vore allt perfekt...men det kanske är för mycket begärt!!!!!

Kram i snön...snälla smällt nuuuuuu!



Gustav nyopererad, fortfarande på respirator..en ny grabb. Detta var
förmiddagen efter...ni som känner honom ser skillnaden i hudton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0