Biposi nr 9 avklarad...snart tar han ettårsexamen!

I går kom vi ner till Göteborg efter att ha kört Sveriges sämsta väg alla kategorier...man kan tro att man bor i något underutvecklat u-land. Hem kör jag över Gränna och Stockholm...herre min je vilken väg.

Vi bor på Ronald Mc Donald hus... www.hus5.se och Gustav tycker det är supernice att äntligen få ta del av det hans bröder hela tiden snackar om. Han har ju fått bo på sjukhuset han...

I dag var det dags för provtagningar, ultraljud, röntgen, hjärtbiopsi..allt gick bra och hjärtat ser mycket bra ut så nu väntar vi med spänning på svaret i morgon...vi vet ju att det kan bli negativt svar ändå...(hoppas du mår bra Alice!!!). I morgon ska han till tandläkare och psykolog så nu så ska hela pojken kollas för att sedan släppas ut på sommarbete som korna...han är lika glad i alla fall! Efter detta, om det nu går bra, gör man bara en biopsi per år nere i Göteborg, så han tar liksom examen denna gång. Det är första året med nytt hjärta som är det mest kritiska har man konstaterat...ingen garanti så klart att det därför inte kommer problem framöver. Den dagen den sorgen...nu känns det ändå som om man har fått lite rutin och lärt sig hans signaler när han mår dåligt. Signalerna har nämligen blivit annorlunda de också..mycket man ska lära sig!

Nu tror jag att vi ska se klart Alvin och Gänget 2...vi har busat och ätit popcorn i rummet he he..rebellerna på Ronald Mc Donald hus är tillbaka........

Hoppas ni kunde läsa DN i lördags! Man tar upp frågan om att många organ går förlorade pga av att man inte är så bra på att hantera frågan om donation i vissa Landsting. Läs och kolla in den unga mamman med den fina lilla pojken i hängmattan.....ha ha.

Natti

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Håller tummarna stenhårt att ni får besked om en 0:a idag.

Själva har vi åkt in o ut under helgen för Alice har blivit dålig. Ojoj på akuten var de inte speciellt proffsiga kan jag ju säga, drar inte hela historien här, men det tyckte gott och väl att vi skulle sitta i väntrummet bland alla andra som var sjuka trots att jag sa gång på gång att hon är transplanterad och nybehandlad för rejektion:(

Jaja, nu är det antibiotika som gäller, tacka gudarna för barnhjärtmottagningen:)

Ha det gått därnere i Götet.

2010-05-18 @ 08:52:12
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati
Postat av: Lidis

Halloj!



Skönt att höra att det verkar gå bra!! Vad önskar sig Gustav i examenspresent?? :-)



Du vet att vi tänker på er, och att det bara är att ringa om ni behöver hjälp med något!

Puss och kram

2010-05-18 @ 09:00:37
Postat av: Beatrice Lille

Jag har letat artikeln på DN:s hemsida,men hittar den inte! Kan du kanske länka?...Jag är inte så van vid den tidningen då jag inte brukar läsa den annars.



Lycka till med alla prover! Härligt med examen :-)

Hoppas att ni får mycket bra svar!



Tänkte be dig hälsa till dom på IVA som vi hade kontakt med,men insåg att jag faktiskt inte minns namnen på ngn mer än Björn...Vad obehagligt att inte minnas namnen på så underbara människor..Men vi hade verkligen så fin och stöttande personal på IVA..



2010-05-18 @ 09:52:50
URL: http://www.lyckosam.zoomin.se
Postat av: Anna mamma

Men uj vad jobbigt Gunsan! Vi brukar ringa Anders innan ni åker in..he he ett tips!! Hoppas hon mår bättre nu!!!

Ja du Beatice kan inte komma i håg namn jag heller men Gustav är opererad av Stefan Hallhage och Håkan Berggren, Mats Synnergren. Sköterskorna är jag sämre på....men jag ska definitivt hälsa Björn om jag ser honom. Du menar han som ser ut som en i Stefan och Krister va? ..Det är den enda Björn jag har träffat....kram



Sure Lidis, Tack!!

2010-05-18 @ 19:39:51
Postat av: Anna mamma

Jag hittar inte heller DN artikeln..får försöka lite senare kanske.

2010-05-18 @ 19:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0