Tänk om man kunde göra en skillnad..bara för någon!

Idag var jag och höll ett litet kort anförande om Gustavs resa till ett nytt liv...jag hoppas att jag kunde förmedla hur oerhört viktigt deras jobb är som jobbar med anhöriga till de kära på våra intensivvårdsavdelningar som eventuellt kan donera organ. För mig är det så självklart, förstås, att donera både mina och mina barns organ om någon händer.

Det svåraste är inte att godkänna donation för de anhöriga, utan det svåra är att förlora den man älskar (mycket kloka ord som jag hörde idag). Viktigt för de som pratar med de anhöriga att tänka på! De gör verkligen ett otroligt jobb!!

Kontentan är egentligen enkel:

ÄR MAN VILLIG ATT TA EMOT MÅSTE MAN VARA VILLIG ATT GE

Och det viktigaste av allt

LEV NU OCH MYCKET - ÄLSKA, PRATA, UMGÅS, BRÅKA, BLI SAMS  - CARPE DIEM

Och god natt!

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0