Vem ger dig energi?

Jag känner helt plöstligt att vissa människor drar energi ur mig..jag är inte Anna med dem. Känner att vissa inte heller riktig vill umgås med mig. Säkert så att jag inte ger dem så mycket. Fair enough!

Här hos familjen Eriksson så går livet sin gilla gång, men vi har inte riktigt lärt oss att leva som en "frisk" familj. Vår nyvunna spontanitet har inte riktigt kickat igång. Luften har gått ur oss helt och det är mycket sportaktiviteter som upptar vår tid. Huset städas hjälpligt..men som man säger: "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete". Jag önskar bara att vi orkade vara lite mer sociala...saknar nära vänner! Perra har slutat snusa och det är inte helt lätt för honom (eller oss..).

Jag kan förstå att folk i allmänhet inte kan förstå hur oerhört stressande det är att ha ett svårt sjukt barn som kan dö när som helst.. Alla är ju stressade och har sitt. En forskare i USA hade gjort en fysisk undersökning på mammor med svårt sjuka barn och upptäckt att de åldras fortare än "vanliga" mammor. Nu är det ju så att alla mammor är sjukt trötta hela tiden..undrar hur jag ser ut inuti egentligen? Ett är säkert och det är att psyket trots allt måste vara rätt bra efter allt....

Föredraget på Ackis under Donationsveckan, som ni alla så klart uppmärksammat ;), gick bra tror jag..nu återstår föredraget på Läkaresällskapet den 30/11. Jag ser fram emot det och hoppas att vår berättelse kan stärka någon!!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Detta är ett inlägg som jag skulle kunna ha skrivit själv.

Jag funderar om det kan vara så att man får andra värderingar i livet när man genomgår dessa tuffa situationer?! Det gör att man inte orkar med de s.k energislukarna, de har inte längre någon naturlig plats i ens liv.

Ha det gott.

2010-10-28 @ 09:28:46
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati
Postat av: Mimsan

Du ger mig energi Anna, jag vill vara Mimmi med dig och du är super-Anna för mig. Du inspirerar mig, jag tänker på dig när jag tycker att livet känns lite tufft. Tack för en jättetrevlig söndags eftermiddag hos er. Julia eller jag går ut på balkongen varje morgon och hämtar ett äpple i lådan, vi låtsas att vi har ett äppelträd. Tack för goda äpplen! Vi hade det härligt i Barcelona fast vi inte fick titta på fotboll...hoppas Gustav & co får härliga dagar i Madrid och hoppas du kan koppla av med junior. Må så gott, du är fantastisk!!! Kram Mimsan

2010-10-31 @ 20:27:44
Postat av: Anna mamma

Darling Mimmi!



Jag såg detta inlägg nu! Du inspirerar mig, och om fler var så genuina som dig så skulle världen vara super!! Tack för att du finns i mitt liv!! Hälsa din fina familj!



kram

2010-11-11 @ 23:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0