Har tappat rösten....

och det är nog många som tycker det är förbannat skönt. Inte minst barnen och Perra. Vi är nu alla lite småsjuka här så Gustav är förbjuden att komma närmare än 1 meter ...stackars vännen. Han är bättre, fick en penicillinkur till då tungan blev röd igen...uschi! Det är onekligen lite läskigt när han blir sjuk, vi har ingen erfarenhet och det man hörde innan han transplanterades var...måtte han inte bli sjuk. Därför blir man ju lite stirrig. Jag tror att de föräldrar som har ett barn som ska eller precis har transplanterats måste få träffa föräldrar som har lite erfarenhet. Personalen som vi träffade i Göteborg verkade inte våga prata om det...de har ju inga mallar att gå efter, men så smart är man faktiskt att man fattar det. Alltså, våga prata med oss om vad vi ska göra när de blir sjuka...man är ju tokorolig för avstötning och tror att allt är det i början. Sedan tror man att en fökylning direkt kommer att döda Gustav....man är inte riktigt smart då inte!

Jag är ju lite påstridig och Gustav har säkert varit på sjukan fler gånger än han behövt. Gurra och Alice är liksom provbarnen här i länet så det är inte lätt för någon!!

Göran Hägglund som är vår kära socialminister är inte min stora favorit just nu (inte annars heller)...inte socialstyrelsen heller..de har ju ingen verklighetskoppling när det gäller organdonation. Gör saken enkel, vill man kunna ta emot ska man vara positiv till att donera..svårare än så är det inte! Gör det inte så tungt och svårt...olyckor händer, folk blir hjärndöda. Livet är inte rättvist, det vet vi (Gustav har lidit oerhört). Nu hade Gustav tur som fanns att ta emot när någon tog detta vackra beslut. Ett annat problem är att det inte finns bra personal som kan ta hand om anhöriga i denna så svåra situtation...utbilda sådana och lyft upp frågan på alla sjukhus i landet! Det är inte svårare än så! Jag ställer upp när som helst och förläser för dem!

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Kan inte mer än hålla med dig i varje ord Anna.

Förstår dessutom din oro över EBV:(

Det kan ju leda till så mycket mer tråkigheter för våra transplanterade barn.

Det är inte som med friska barn att det går obemärkt förbi...

Hoppas G snart repar sig och att inga efterspel dyker upp!!

Ta hand om er.

2010-09-07 @ 21:52:20
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati
Postat av: Anna mamma

Tack snälla du! Ni med!! Kram

2010-09-07 @ 22:09:21
Postat av: Lidis

På dem bara!!!!

2010-09-09 @ 15:00:43
Postat av: Anonym

Ha ha Lidis...känner att jag behvöde ösa ur mig lite...varför kan inte jag bara bestämma över Försäkringskassan och frågan om donation så att det blir rätt...

2010-09-09 @ 20:45:32
Postat av: Lidis

Det tycker jag du kan göra! Jag röstar på dig i kommande val!!!! Kram kram

2010-09-10 @ 09:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0