I kväll är det Mojje och jag som står för underhållningen......

I kväll så ska jag försöka få Uppsalas företagare att förstå vidden av vad Ronald Mc Donald Hus betyder för alla de familjer som i en kovändning får beskedet att ditt barn är svårt sjuk och behöver åka till ex. Göteborg för operation och lång eftervård....det är ju inte bara det tunga att veta att ens barn kanske inte överlever. Många har fler barn som man känner oerhört dåligt samvete för. Man måste tänka på mat, tvätt, skola you name it...detta får man hjälp med att fixa långt hemifrån pga av detta underbara hus.

Den som tror att det är någon som skor sig på det kan komma och hälsa på i ett hus så ändrar de sig nog. Mc Donalds gör en bra sak som fler stora företag borde ta efter, att de sedan får publicitet för det tycker jag är helt schysst!

Hotell Gillet kl. 18 börjar det hela.

Mojja är ambassadör för Hus Nr 5 som ska byggas i Uppsala och kommer att uppträda i kväll! www.hus5.se

Februari är Alla barnhjärtans månad. Insamling pågår genom Hjärt- och lungfonden...busenkelt bara att 

SMS:a HJÄRTA eller LUNGA till 72 900 så går 50 kr till forskningen.


Läs mer här:

http://www.doktorn.com/story.asp?storyID=1732 



Inte ett gnäll från den här killen på 5 dagar i 15 minusgrader...cooling!

Kommentarer
Postat av: Ludmilla

Jag ska lägga upp ett inlägg på min blogg om Allahjärtans månad med länk till sidan och information om insamlingen!!

2011-02-11 @ 20:10:18
URL: http://ludmilla.se
Postat av: Anna mamma

Underbart! Det vore fantastiskt, din blogg är ju lite mer välbesökt än min :). Hoppas allt är bra med er och att lugnet har infunnit sig! kram

2011-02-14 @ 18:24:35
Postat av: Anna mamma

Kanon!! Du har ju en lite mer välbesökt blogg än jag...:). Hoppas lugnet har infunnit sig i era liv. Det är ni sannerligen värda efter allt!! Kram Anna

2011-02-14 @ 19:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0