Stödundervisning

I dag ringde de från skolan igen..tänkte nej vad är det nu då. Det var Gurras fröken från stödläsegruppen...han platsade inte där längre....läste för snabbt och gjorde för många rätt, tänk att man kan få sådana samtal också. Hoppas mormor vill hämta honom ändå och läsa läxan någon eller några gånger per vecka..nu kan mormor välja dag också!

I morse gick säkringarna helt i den ömma moderns hjärna..Nils vägrade äta utan tv och när jag satt på tv´v satt han som ett ufo och bara glodde. Stängde av för att han inte åt, han vägrade äta...osv osv, tiden går....tillslut gick säkringarna och kläderna åkte i golvet och jag flippade. Kändes nästan som om jag fick panik av att han är såååååå envis. Troligtvis sitter felet hos mig...skit också..man vill ju vara coola, tålamodiga och pedagogiska supermorsan..misslyckas nästan jämt. Ja ja, jag har ju sjukdomsinsikt i alla fall =).

I morgon är det en ny dag!! Härligt!

kram

Kommentarer
Postat av: Lidis

Hahahah! Underbara Nils och Anna! Det är såå skönt att höra att det är fler som flippar! Jag har en känsla av att vi är ganska många som vissa dagar inte har något tålamod alls! Det är helt naturligt och inte en sjukdom!!! :-)



Go Gustav! Jätteduktigt!



Kram till er alla!



2011-01-14 @ 08:23:45
Postat av: Anna Mamma

Puss! Både jag och Nisse grinade till slut..men vi blev goa vänner som bara den innan vi gick till dagis! Inte lätt att ha mig som mamma inte, men jag tror att mina pojkar kommer att känna mig in i själen när de är klara..=)

2011-01-14 @ 21:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0