Gustavs historia

Jag sitter just nu och tänker tillbaka på allt som hänt från min graviditet med Gustav, tills nu och inser att jag måste dela med mig av detta för att man ska få sig en bra bild av vad han (och familjen) varit med om. För att inte trötta ut er alla så kommer jag att dela in denna kategori i olika delar...men fattar ju inte riktigt hur bloggen fungerar helt ännu! Hav tålamod.

Det ju också donationsfrågan som står mig nära. Det har varit svårt att vara drivande angående donation när man liksom stod "på den andra sidan". Kan lätt feltolkas att man vill att det ska hända något tragiskt...och det är verkligen det sista man vill, vi om några vet hur det är att drabbas av fullständig chock och förtvivlan. Det man hoppades var att hände det allra värsta så kanske, kanske var det någon som var stark nog att ta beslutet om donation och för oss var det någon som tog beslutet att rädda ett liv, nej förresten säkert flera liv. Nu när Gustav blivit transplanterad så är han faktiskt ett levande bevis på att donation måste talas om mer!! Vem som helst kan kan en vacker dag behöva ett organ....och då är det i många fall bråttom. Vi väntade i 1 år och 7 månader.

...Gustavs historia kommer! Måste bara göra den så kortfattad som möjligt och det är inte lätt...hyllmetrar av journaler står på div sjukhus!

Solen skiner idag!


Kommentarer
Postat av: Aliana - Gift 2-barns mamma! :)

Jag donerar, och gud förbjude, men skulle någon av mina barn gå bort skulle det vara en självklarhet att hjälpa andra.

Grattis till hans "nya" hjärta! Kram från trelleborg

2010-03-29 @ 11:56:50
URL: http://alianalohmeier.blogg.se/
Postat av: Mamma Anna

Du är en hjälte Aliana! Tack!

2010-03-29 @ 12:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0