Njurkoll....

I dag gör Gustav sin första 1-års undersökning..dvs ett år efter transplantationen =). Den undersökning han gör idag kallas Chrom-clearence och är en njurfunktionskontroll. Man vill undersöka att hans små njurar inte tagit stryk av alla mediciner som han fått äta.

Urtrappning av kortisonet verkar gå bra! Han är nere på en halv tablett om dagen nu och mår topp. Han säger själv att han känner sig lugnare då kortisonet nu sakta men säkert försvinner ur hans system. Han somnar lugnt.

Det enda han inte gillar idag det är att sätta "flygplan" (intravenös infart), det är värre en allt annat förstår ni, vi har olika perspektiv vi människor beroende på vad vi varit med om ......=).

På fredag är det ett år sedan livet tog en vändning till det bättre för Gustav och hela familjen. Tänker mycket på det barn och den familj där vändningen var precis tvärt om.

kram kram


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Önskar Gurra lycka till på kontrollen. Hoppas njurarna inte tagit så mycket stryk.

Alice har börjat fasa för flygplan hon med, värre och värre för var gång har det varit sista tiden. Från att ha protesterat lite till att bli helt hysterisk och nästan svimma.

Antar att de små liven tröttnat, de tycker väl att allt borde vara över och så bara fortsätter det... De är pigga så de förstår inte alltid varför man måste göra alla dessa undersökningar kanske. Jaja bara mina spekulationer.

Ville bara önska lycka till.

Kramar Gunsan

2010-05-11 @ 13:22:10
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati
Postat av: Lidis

Tänk vad ett år går fort!! Den dagen/natten glömmer vi aldrig! Kram kram

2010-05-11 @ 14:53:57
Postat av: Beatrice Lille

Hej Anna!

Jag och min familj var i Göteborg samtidigt som er förra året. Våran son Melvin lekte med eran son Nils. Och det går fortfarande knappt en dag utan att han pratar om Nils,och verkligen saknar honom.



Jag blev medlem i hjärtebarnsföreningen och fick tidningen hjärtebarnet och vad härligt det var att se att ni var med där i ett nummer helt plötsligt,Men jag orkade riktigt aldrig läsa artikeln förrän nu ikväll när jag plötsligt hittade tidningen igen och då såg att din bloggadress fanns med!



Så nu var jag bara tvungen att kika in här och säga hej, då jag blev så glad över detta!



Jag och Melvin ska absolut följa din blogg!



2010-05-11 @ 22:31:37
URL: http://www.lyckosam.zoomin.se
Postat av: Anna Mamma

Hej Gunsan och Beatrice!



Tack så mycket båda två. Vi har inte fått svar ännu på njurkollen så vi hoppas. Gustav är på träning just nu så det bådar gott.

Beatrice, jag skulle gärna vilja läsa din hemsida..hur gör jag då? Jag beklagar så er stora sorg och hoppas ni mår bra trots allt!!!

2010-05-13 @ 18:19:53
Postat av: Beatrice Lille

Ja,ge mig bara din mailadress så ska jag maila dig mitt lösenord! :-)

2010-05-13 @ 22:35:40
URL: http://www.lyckosam.zoomin.se
Postat av: Anna Mamma

[email protected] eller meddelande via facebook går ju bra också! Ha det gott!

2010-05-14 @ 11:44:01
Postat av: Beatrice Lille

Jag har letat upp dig på facebook nu

2010-05-15 @ 00:05:52
URL: http://www.lyckosam.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0