Summering - veckan som har gått.....

Gustav magsjuk i över en vecka nu...har varit urjobbigt. Medicinerna far åt skogen i värde och pojken går ner i vikt. Har legat inne en vända för dropp. Hjärtat verkar må bra, så det tackar vi högre makter för. Att det är nervpressande är nog en underdrift. Man har ju ingen erfarenhet av att ha ett sjukt barn med nytt hjärta..man hinner tänka många tankar innan man ska sova. Det finns ingen på sjukhuset i Uppsala som har någon erfarenhet av transplanterade barn så man får själv vara med och hjälpa till..lite svårt då man är orolig. Samtidigt så är de lyhörda och extra försiktiga och det är jättebra!!

Tyvärr så missade Gustav skolavslutningen vilket var tråkigt, men vår förhoppning är att han är tillbaka i skolan när det börjar igen. Alexander kommer inte att vara där...hur ska det gå? Återstår att se! Nu hoppas vi bara att han vill komma och vara med oss ändå...de har ju varit tillsammans i 5 år, är liksom sammankopplade för livet..vilken underbar känsla att vara någon så nära som inte är familj..blir bra det när Gurra blir tonåring..he he!

Julafton hann vi i alla fall med..kom hem från sjukan dagen innan julafton så tack gode gud att vi gjort de flesta inköpen..jag var ute vid Rusta och Intersport på kvällen innan dopparedagen dock och broarna liksom sprängdes bakom mig..alltid ute i sista sekunden, inget nytt med det i och för sig. Nu så hoppas Nils att det kommer fler klappar..han berättade för mig -"att i morgon mamma så är det juldagen (är idag..) och då kommer det mer julklappar"...ha ha, sköning!

Håll nu tummarna att Gustav inte spyr någon gång mer idag..

Kram och God Jul i efterskott!

Nu lite sommarminnen:




Carl, Nils och jag på Paddan i Götet. Underbart!!


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Kanske på tiden att de åker ner till Göteborg. Doktor Anders och ssk Petra alltså.. Snart har de ju en transplanterad till att ta hand om. Känns ju inte tryggt om man som förälder ska vara den som vet bäst o mest:)

<hoppas Gurra kryar på sig snart.

Många kramar från Göteborg

2009-12-26 @ 16:57:12
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati
Postat av: Mamma

Tack! De ligger inne nu och blir väl kvar över natten så han får tankas upp ordentligt..Näe det är inte bra när de frågar mig hur de brukade göra i Göetborg...man försöker ju men det känns inte bra inte. Petra ska sluta förresten så det kommer någon ny...jag vill ha Aggi!!! Hoppas ni mår super!! kram och gott nytt!

2009-12-26 @ 21:13:46
Postat av: Jeanette

Hoppas verkligen att Gurra mår bättre och att ni får lugna dagar framöver och ett riktigt mysigt nyår. Kram Jeanette

2009-12-26 @ 22:09:46
URL: http://jeanettesundin.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Oj ska Petra också sluta.. Hmmm känns inte bra att veta vad man kommer hem till. Det är ju inte vi som är sjukvårdspersonal eller kardiologer:)



Hoppas att Gurra slutat kräkas nu och att ni får ett bra 2010 hela familjen.

2009-12-31 @ 11:19:47
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati
Postat av: Anna Mamma

Tack Jea och Gunsan!



Nej Gunsan det känns inte alls bra..jag har fått vara drivande nu när Gurra har varit sjuk...rätt oroligt faktiskt, tänk om jag säger eller gör fel..förhoppningsvis så lär det sig, jag ringer ner till Göteborg när jag känner mig osäker och säger till Anders att göra det med, men så kanske det inte ska vara.....

2010-01-01 @ 17:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0