I går åkte Gustav skridskor för första gången ever!

I går följde Perra och Gustav med Carl på bandyträningen för att för första gången prova på skridskor. Blev succé återigen. Så klart så var det många vurpor, men pojken var glad som en speleman när han kom hem. Carl är ju super duper duktig och Gurra vill inte vara sämre han.

Man undrar om dessa små sjuka barn som inte har kunnat röra sig fritt på något sätt har registrerat hur man gör?
Gustav lärde sig cykla på två veckor från att aldrig ha cyklat. Lärde sig att åka skateboard efter några gånger, trixar med fotbollen som om han inte gjort annat.

Människan är fantastisk, återhämtar sig snabbt bara man får lite hjälp, eller i Gustavs  fall, ganska mycket hjälp =). Det gäller ju inte bara hjärtebarn, det kan vara vem som helst t.e.x. en person som känner sig nere och någon intresserar sig för dem med respekt. Det behövs inte mycket för att hjälpa en människa. Läste ett bra inlägg på facebook idag som jag gärna vill dela med er:

"Det du fyller din tid med är också det du fyller ditt liv med. Om folk bara struntade i att försöka vara så förbannat lyckade kanske de skulle ha tid över att bli lyckliga."

Kram



Nils och Gustav sommaren -08, på väg till Svenssons på grillkväll!

Kommentarer
Postat av: Lidis

Ett annat bra citat: "Jag tror inte att jag på min dödsbädd kommer säga: Jag önskade att jag hade jobbat mer".



Go Gustav!! Glöm inte att du ska lära Viggo alla dina fotbollstrix!!!



Kram kram

2009-11-20 @ 07:56:43
Postat av: Mamma Anna

Så sant så! Därför ligger jag i sängen och kollar datorn...ha ha. Skämt och sido, känner mig lite snuvig och dan. Gustav kommer att lära Viggo allt han kan det vet du! Frågan är om Viggo kommer att lyda..ha ha.

2009-11-20 @ 10:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0