Nu ska ni få höra ett scoop om svinvaccinet...!

I dag har jag och Gustav varit på Sjukhuset för provtagning. Gustav skulle även vaccineras mot säsongsinfluensan idag eftersom hans andra dos av svinvaccinet inte kan ges ännu, klartecken har inte heller givits från högre ort att riskgrupperna ska ta en andra dos....trodde vi ja. I går så kollade jag med Göteborg om det var ok att ge Gustav säsongsvaccinet och fick då svaret, nej ge honom andra dosen av svinvaccinet först....ok!?

Lättare sagt än gjort, i Uppsala ska inte riskgrupperna vaccineras en andra gång ännu, men däremot i Göteborg (även i Gävle enligt källa). Hur kan det var så?

Ska Landstingen göra olika? Självklart inte!! Nu jäklar går jag i gång, men var börjar jag...politikerna, läkarna, pressen....? Kanske ska ringa vårdcentralen först och kolla om de kan hjälpa oss.

Forts följer.....


Kommentarer
Postat av: Malin (Filips mamma)

Hej!

Vad kul att du tittade in på "min" sida. Vad skönt att du mår bra och nu håller vi tummarna på att kollen i nov. är bra och att du slipper några mediciner! Ha det bra /Filip m. familj

2009-11-03 @ 19:36:43
URL: http://filip.s.dinstudio.se
Postat av: Mamma Anna

Tack snälla! Vi håller tummarna. Han mår så oförskämt bra så man tar i trä varje dag.....man är liksom inte van med det. Sköt om er!



2009-11-10 @ 10:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0