Hjärttansplantionen räddade Gustavs liv och vilket härligt liv det är!

Gustav föddes med ett mycket komplicerat hjärtfel som till slut resulterade i en hjärttransplantation när han var 8 år. Jag vill skriva om detta för min egen och Gustavs skull, men även för att alla ska få ta del i den totala förvandling donation kan göra för en människa. Många barn hjärtopereras idag med fantastiska resultat, men i framtiden kanske dessa barn kommer att behöva ett nytt hjärta och detta kommer att ställa till problem om vi inte tar tag i frågan om donation nu. Sedan så vill jag dela med mig av hur en familj lever som ständigt måste fokusera på ett barn och hur detta påverkar alla i familjen.


Kommentarer
Postat av: Susanne Kjellberg

Härligt initiativ av dig Anna, kommer verkligen att läsa din blogg! / Kram Susanne

2009-10-13 @ 09:00:23
Postat av: Jeanette Sundin

Såja Anna, nu är första meningarna i bloggen satta och det ska bli underbart att höra er historia. Sen hoppas jag även att vi får höra vad ni hittar på för bus i livet, både Gustav och resten av familjen. Så lycka till med bloggandet....Kram

2009-10-13 @ 18:10:41
URL: http://jeanettesundin.blogg.se/
Postat av: Anna Wikström

Detta är en viktig fråga. Gräv in till den brännande kärnan där den förståndiga frontloben slåss mot primitiva beskyddarinstinkter och gammal vidskepelse. Tänd ljuset från många håll i rummet! / Anna W

2009-10-14 @ 22:48:07
Postat av: Mia Nordin

Bra gjort! Ser fram emot kommande läsning här :)

2009-10-14 @ 23:34:34
Postat av: Lidis

Äntligen en blogg!!! Härligt gumman! Kommer följa den med spänning. Är självklart inlagd som en "favorit" Puss och kram

2009-10-15 @ 13:29:09
Postat av: Mimmi

Vad bra att du skriver om det, kommer att hjälpa er familj och andra både nu och i framtiden. Som alltid när jag hör om Gustav så läser jag och gråter. När jag läste för Viktor artikeln från GT om Gustav, när vi visste att det gått bra, så frågade han varför jag var ledsen när det gått bra...Tusen kramar Mimmi

2009-10-20 @ 22:18:54
Postat av: Gunsan

Kommer att följa er. Vi står ju i väntan på ett nytt hjärta med vår Alice. Hon är 4 år och blir 5 i Januari.

Jag bloggar också om vår vardag och vår väntan...

Ni ligger ju steget före oss så det blir lärorikt att läsa om Gustav. Min man har sagt att han sett er på barnhjärtmott i Uppsala, jag har dock missat er.

Vad jag förstått så är Gustav första barnet i vårt län som fått nytt hjärta och Alice blir nummer 2.

Kramar/Gunsan

2009-11-14 @ 16:47:39
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0