Nu var det länge sedan.....laddkabeln gick sönder...bl.a.

Nu när man har semster så går tiden så fort. Vi har varit hemma i tre veckor och gjort lite småresor och utflykter till bl.a. metropolerna Alunda och Möklinta. En natt var vi ute på Gräsö på fam Janssons fina sommarställe. Jag kan utan att tveka säga att deras dass har en av Sveriges finaste utsikter, sjöutsikt mot orörd natur. Något för Gustav som nu börjat utveckla ornitoligiska färdigheter...vem kunde ha gissat att jag skulle nära en ornitolig vid min barm?

Under förra veckan så gjorde Gustav en CT på skallen för att säkerställa att han inte har något farligt i hjärnan efter sina migränattacker. Troligtvis så var det i och med att vi trappade ut kortisonet som de triggades i gång, men det är bra att de kollar hans kärl också för att säkerställa att så var fallet. Jag min tok var ju tvärsäker att han hade en hjärntumör...är inte säker förrän svaret kommer =).

Gustav mår toppen, men har lite jobbigt nu när han märker att det inte går så fort att bli lika snabb och stark som sina kompisar, som han hoppats. Han har som sin mor mycket dåligt tålamod..kan vara bra i bland..jag intalar mig det iaf ha ha.

Nu hoppas jag att alla får ha en underbar sommar ...det som nu är kvar av den. Här hos mig är det just nu 12,5 grader celsius...inte vad vi kom överens om!!!?? Checkar ut och kan ha lite svårt att nå cyberspace på ett tag.

Är just nu lite sur på Hjärtebarnsfonden. vi hade sökt lite lite pengar för att Gustav skulle få lära sig simma och gå på fotboll samt köpa en dator...icke sa nicke...inga bra skäl! Vad är bra skäl kan man undra när man gjort 10 stora operationer under sitt 9-åriga liv....nu är jag sur! Vi har aldrig sökt från några fonder under all denna tid när vi förlorat hur mycket pengar som helst pga sjukskrivning. Trist!

Kram

Hoppas att jag snart kan visa lite bilder från Cypern...vore kul att se dem själv...nackdelen med digitalkamera..rakt in i datorn bara!

Kommentarer
Postat av: Gunsan

Har du provat söka från Majblommefonden, även Lions kan man söka ifrån. Har själv tänkt göra det men får inte tummen ur...

2010-07-25 @ 22:55:12
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati
Postat av: Ann-Sophie

Det finns en fond Peter Flacksfond som sjukhusets kurator vet mer om. Kommunens socialasamfond har vi fått i från efter transplantationen. Skaffa eller låna stora fondboken där finns många olika fonder att läsa om. Lycka till

2010-08-03 @ 09:01:41
Postat av: Anna mamma

Tack snälla ni...är på semester nu utan dator så jag är på lånedator nu...ska verkligen kolla era tips!! Hoppas sommaren är bra hos er!!!

2010-08-06 @ 21:25:02
Postat av: Beatrice

Det finns mycket mycket fonder som man kan söka på nätet,och det finns även ett företag som jag nu bara poff glömde namnet på,men ska kolla upp..och det företaget hjälper till med att leta reda på fonder för den det gäller.



Jag har faktiskt funderat på att starta en fond för Fredrika! En minnesfond som ska vara till för att hjälpa just hjärtebarnsfamiljer. Patrik är dock lite negativ och bara..."meeen det måste in hur mycket pengar som helst för att kunna hjälpa ngn"



men det tror inte jag..Bara t.ex 500 är mycket,så att man t.ex kan gå ut och äta ihop när man ligger på sjukhuset..etc..



Sedan kan man ju fråga om dom vill skriva om hennes minnesfond i hjärtebarnstidningen så kanske andra hjärtebarnsföräldrar skänker pengar då dom själva vet hur viktigt det är..



Dock vet jag inte hur jag går tillväga,men det borde ju gå att få reda på :-)

2010-08-23 @ 14:18:39
URL: http://lyckosam.zoomin.se
Postat av: Beatrice

Vi har fått pengar ifrån Majblomman,Lions och solstickefonden när vi hade det jobbigt.



Alla dessa fonder finns lokalt på olika ställen...

2010-08-23 @ 14:20:59
URL: http://www.lyckosam.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0