Flashback....

Idag när jag gick in i Gustavs rum för att göra i ordning för kvällen så fick jag en flashback som hette duga.

Under tiden vi väntade på Gustavs nya hjärta så blev ju hela livet genomsyrat av att tänka rätt mycket på vad som skulle hända, hur allt skulle bli den dagen de ringde...En sak som jag inte pratade så mycket om, men tänkte desto mer på var, tänk om han inte klarar sig. Tänk om det skiter sig helt och min pojke inte lever när de ringer och berättar att operationen var klar. Dessa tankar kom ofta när jag plockade med hans kläder eller städade undan saker i hans rum...tänk om jag efter operationen bara kommer att ha minnen kvar. När jag efter operationen kommer att plocka med hans teckningar och tänka, att detta har han gjort, men nu blir det inga fler teckningar, eller de där kläderna kommer han aldrig att växa i.....Ja ni, det var ingen kul tid, men den var ju nödvändig och värd all oro och ovisshet.

Jag kan bara i min värsta mardröm tänka mig hur det verkligen känns för de som måste genomlida det scenario som jag rätt ofta målade upp i min överhettade hjärna.

En sak som räddade mig tror jag, var humor och då rätt sjuk sådan.......

________________________________________________________________________

En sak är säker i alla fall efter lite TV-tittande idag...någon barbiefest blir det inte för min del!!!

I kväll har allt löpt på så gott som bra, Gustav har gjort halva sin läxa och Carl har tränat till nationellt prov i matte som går av stapeln i morgon...lycka till Carl!!!

Kram



Nils mycket nöjd med rovet...det är action i bakgrunden. Fotograf,
IFK spelarna Stefan S och Kim C skriver autografer på alla grejer de
fått. Nils gick helt sonika fram och bad om presenter han också..that´s
my boy!! Gustav kollar att allt går rätt till =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0