Ok, nu kan jag berätta...=)

Jag berättade att jag fick en förfrågan om att hålla en föreläsning. Förfrågan jag fick var från Socialstyrelsen som ska hålla ett seminarium om hur viktigt donation är.

Seminariet kommer vara besökt av läkare, sköterskor som jobbar på IVA eller med donationsfrågor och alltså träffar anhöriga till de som råkar ut för fruktansvärda olyckor eller patienter som behöver ett nytt organ.....Nu vill Socialstyrelsen visa vad deras arbete faktiskt ger och försöker då alltid se till att en patient eller anhörig kommer dit och berättar om sin historia. Även patientföreningar kommer att finnas där...

Jag ska försöka berätta hur bemötande var av vården, hur tiden var innan och efter transplantationen, vad var bra och vad kunde göras bättre?...Vilken chans va, nu är det bara att ladda tills den 30 november. Man skulle kanske ta dit Hägglund också så han förstår hur viktig frågan är. Jag tror inte politiker vågar ta i frågan..tycker det är lite läbbigt att prata om döden....Jag är mycket hedrad att jag får komma och jag är inte rädd att prata om döden.

För en vecka sedan var www.minstoradag.org här och överraskade Gustav...han ska få se Real Madrid tillsammans Alexander...någonstans i Europa om allt går i lås - håll tummarna. Carl följer också med, för den älsklingen har stått tillbaka ska ni veta...hans mamma bara försvann in i dimman när Gustav föddes..kändes det som. Han är en underbar människa (när han inte kör tonårstugget) och då måste vi gjort något rätt =). Perra får hänga med också som medicinansvarig..jag och Nils får vara hemma och vakta gården.

Nu kör vi så det ryker i familjen Eriksson!

kram


Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Härligt att han ska få en upplevelse. Min påg har varit i Milano med bästisen och pappa. De såg formel1. Bra att du får chansen att berätta och sprida kunskaper runt transplantation. lycka till. Behöver du bollplank hör av dig kram från skåne <3<3<3

2010-09-29 @ 05:58:45
Postat av: Anna mamma

Det ska bli så spännande med resan! Tack snälla, jag hör gärna av mig om jag behöver! kram

2010-09-29 @ 09:51:52
Postat av: Gunsan

WOW, vilken chans. Jag tycker du ska skriva till Hägglund! Bjud in honom för sjutton.

Så kul att Gustav ska få en STOR dag.

Lycka till och kämpa på.

2010-09-29 @ 20:46:10
Postat av: Beatrice

Åh vilken chans! Vad bra att just DU får hålla den föreläsningen!..Vad bra att dom använder sig av ngn som verkligen har erfarenheten!



Vad härligt för Gustav att få fara och se Real Madrid! Jag kan tänka mig att han är eld och lågor..Minns ju hur mycket han gillade fotboll,och dessa fotbollskillar i Göteborg som kom på besök på Ronald McDonald´s hus..Jisses så glad han ska vara!

2010-09-30 @ 09:59:35
URL: http://www.lyckosam.zoomin.se
Postat av: Lidis

Hej Hej!



Kanske ska ta ledigt och hänga med och lyssna 30 november!?!?! Låter ju jättespännande!



Kramar!

2010-09-30 @ 10:21:03
Postat av: Anna mamma

Tack alla!! Puss på er.

Gör det Lidis...skulle vara bra med stöd...vi behöver ju inte vara med förrän efter lunch!

2010-09-30 @ 13:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0