Är det så här människor har det..........

Jag och Carl alldeles ensamma i huset...ingen som bråkar, ingen som skriker och säger neeeej! Jag var på massage i dag och damen som masserade frågade efter en kvarts massernade...är det möjligtvis så att du har lite mycket runt dig just nu...eh va? Ja, så är det nog.  men det är min vardag...och när jag låg där så kom jag på att det kanske är så att jag har lite mycket hela tiden att jag aldrig känner att jag räcker till. Att jag alltid ska var någon annanstans än där jag är just nu....Jag vet att alla tänker, ja ja alla har mycket att göra och då måste jag ändå sätta ner foten lite och ge oss föräldrar till barn med dödliga sjukdomar eller medicinska fel lite kredit för vi lever med en ständig oro som ingen, ingen i samma situation kan fatta och som jag inte vill att någon ska behöva genomlida.  

Sen har vi samma liv som alla andra med Försäkringskassor som kräver in ditten och datten, dagis och skolor som kräver vårt fulla engagemang, syskon som bråkar, älskade som kräver att vi är snygga och snälla och omtänksamma. tvätten som ska tvättas för mannen har straffat ut sig genom att tvätta rött med vitt....ja och sen var det det där med att slappna av i tanke och kropp, det går liksom inte när hjärnan jobbar för högtryck och alla barns uppmärksamhet pockar på. Ja ni fattar. alla ni med barn. friska eller sjuka. Massösen har nog rätt ändå....lite mycket är det!

I dag är Gurra och Nils med pappa Perra på Furuvik, de ska sova i en tågvagn...spännande!

2-0 till Sverige mot USA just nu.... det är inte alltid bra att vara störst, ibland är det bra att vara bäst!!!

Och om ni vill läsa om Gustav i Hemmets Journal så kolla här:

http://www.hemmetsjournal.se/Manniskor/reportage/Jag-ar-sa-tacksam-mot-barnet-som-gav-Gustav-livet/

Puss



Mina äskade barn på paradisön Gräsö i Uppland. Obs! Alkoholfri skumpa
till barnen...tror jag...om vi inte tog fel..:)))


Kommentarer
Postat av: vp

Du skriver så bra. Kram

2011-07-22 @ 22:16:12
Postat av: Annamamma

Puss på dig min vän!

2011-08-09 @ 20:22:12
Postat av: Lidis

Hej Hej!



Inte mycket nytt på bloggfronten.....:-)

2011-11-09 @ 08:40:10
Postat av: annamamma

Jag vet...vp säger att det är ett friskhetstecken...jag tror att det är tvärtom :). Barn kan verkligen köra sina föräldrar i botten och ta fram en helt annan person än den man trodde man var.......snart så ska jag ta mig i kragen. Berätta lite om brutna armar, etc etc

2011-11-15 @ 21:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0